streda 10. decembra 2014

Za každou knihou hľadaj človeka

Niektoré knihy  zavriete a hoci vo vás vyvolajú chvíľkové zemetrasenie, v kútiku duše viete, že podobných je už mnoho.
Tamara Heribanová sa na slovenskej knižnej scéne zjavila pred pár rokmi s Predavačkami bublín, potom napísala dve detské knižky a teraz nedávno vyšla Malá doba ľadová. Prvá knižka sa mi celkom páčila, a tak keď som videla v kníhkupectvách novú a ešte aj s čarokrásnou obálkou, začala som po nej túžiť. Moje šporovlivé ja však prehovorilo, a tak som nákup odložila na neurčito. Zasiahol však osud a ja som Tamaru stretla na tohtoročnej Bibliotéke. To nežné žieňa mi učarovalo tak, že som si nielen knižku kúpila (resp. vypýtala na meniny), ale so spisovateľkou som sa aj odfotila a dala som si môj výtlačok podpísať. Teraz hrá knižka v mojej knižnici špecifickú úlohu. Občas totiž treba, aby z písmen vystúpila reálna bytosť a ukázala vám, prečo práve jej dielo vytŕča z davu (lebo za ňou stojí osoba s dušou a zdravým pohľadom na život). Len čo Malú dobu ľadovú dočítam, posuniem vám recenziu ;)

Katka


4 komentáre:

  1. Vyzerá neskutočne sympaticky :) inak Malá doba ľadová už aj na mňa čaká pod vianočným stromčekom :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj :)

    pozývam ťa na moju giveaway o výrobky H&M, ak máš chuť klikni a zapoj sa :)
    http://lookjournals.blogspot.sk/2014/12/xmas-giveaway-h-treats.html

    XOXO
    lookjournals.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Stale cakam na recenziu :)
    Zelam krasne sviatky a pozyvam na vianocnu giveaway, tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/12/stastne-vesele-vianoce.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, už som ju prečítala :)

      V centre všetkého je osudová láska, k tomu kúsok príjemnej teatrálnosti a zamýšľania sa nad osudom sveta. Spolu to tvorí harmonický celok, ktorý stojí za prečítanie, pretože pohladí dušu a rozbúri jazykové fantázie (to hovorím o tom, ako narába so slovenčinou) a na konci trochu poštekli vo vtipne-otvorenom konci. A aj keby si náhodou na konci z tej knižky nepadala do kolien, tá pekná obálka ti aspoň ozdobí poličku.

      Toľko v stručnosti pre teba, dúfam, že ti moja minirecenzia pomohla :)

      Katka

      Odstrániť